poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Echa po bitwie czyli koszty uzbrojenia samolotów.

Reminiscencje po desancie przez Johor. Opcjonalne zasady do samolotów trochę kulawe są, ale Kolega Marcin rozmontowuje koszty uzbrojenia na czynniki pierwsze. No proszę, jedna bitwa i tyle ciekawostek!


Zaczęło się od tego, że na bitwę z Gonzem chciałem wystawić w opcjonalnych zasadach do samolotów Kittyhawka. Jak na nieszczęście w proponowanej liście samolotów P40 nie występowało. Co było robić… ponieważ lubię Sudoku pomyślałem, że rozkminię algorytm punktacji poszczególnych broni. Zacząłem od włoszczyzny: Reggiane 2002 różni się od Macci 202 dwiema bombami, i wartością 20pkt, w ten sposób poznałem koszt bomby. Dalej poszło z górki. Po pół godzinie każda z luf została wyceniona, podobnie płatowiec. Przy okazji wyłapałem dwa błędy które popełnili twórcy zasad, przeceniony Spitfire i niedoceniony Val. Tak się rozochociłem, że teraz chyba zabiorę się za odtworzenie algorytmu dla broni naziemnych. Plik w excellu do pobrania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz